Zkráceno! aneb na délce (ne)záleží

04. 01. 2013 55 0 Univerzita Zpět na Úvod
Úvodní fotka
Zápočty? Dejte si je pod stromeček! Ano, je tomu skutečně tak, letos jsme pokusnými králíky akademické verze „Kraťas 1.0“.

Co tato verze přináší nového oproti té původní? Především méně času. To se člověk ještě ani nerozkouká a už je půlka semestru za devatero horami. Když už jsem si konečně zvládla zapamatovat oněch sedm předmětů (které mám ještě systematicky rozházené na sudý a lichý týden), zjišťuji, že mám mít hotovo asi bambilion věcí. Další milion věcí mám prý znát. Vzhledem k tomu, že od každého předmětu absolvuji pět až šest cvičení (minus jedna povolená absence), jsem ráda, když si vůbec pamatuji, ve které místnosti se vyučují. Tento způsob výuky zdá se mi býti poněkud hektický. Pravdou je, že si všechno hezky uplácáte už před Vánoci a pod stromeček máte alespoň na chvíli klid.

Co zkrátí příště? Co takhle skripta… To studentům udělá radost. Krácení je zřejmě moderní nejen v politice. Tuhle se zase na počest Havla krátily kalhoty. A já si zkrátila vlasy, kdybyste to chtěli vědět. 

Autoři: PM
nebo sdílej

Mrkni taky na tohle

04. 03. 2019 0

Distribuce nového papírového vydání iZUN.eu právě probíhá!

Číst více
02. 10. 2017 1

Úvodní slovo šéfredaktora pro Akademický rok 2017/2018

Číst více
26. 09. 2015 0

Začněte semestr legendárně! Oficiální zahajovací párty se vrací!

Číst více

Komentáře

Uživatel
Anonymní zemědělec
Anonymní zemědělec - 04 ledna, 2013 - 15:10

Budte ráda, že těch cvičení bylo 5 až 6 a ne třeba 4 Protože také mám svátky občas, že... Doporučuji Vám, najděte dveře svého studijního proděkana, zaklepejte na ně a optejte se, proč má semestr 12 týdnů a proč ještě sudé a liché... Třeba Vám to poví Pak to sem napište... Ať to také víme...

| 50
cloo
cloo - 06 ledna, 2013 - 20:39

Jednou se k tomu jedna vyučující vyjádřila tak, že škola nabírá stále více studentů (kvůli penězům) a potřebuje je někam narvat (tak aby nemusela přibírat učitelů) tak proto je to lichý/sudý = 2x více studentů. A pak máte problém se k někomu dostat na BP/DP. Jelikož mají ještě nastavené limity či co!!!

| 40
zemědělec Honza
zemědělec Honza - 04 ledna, 2013 - 18:09

Na zasedání akademické obce se někdo ptal. Z odpovědi jsem pochopil, že zkrácení semestru navrhli sami akademičtí pracovníci. Neříkal, ale kteří. Nějak jsem se v jeho odpovědi ztratil, každopádně mě to dost štve. Už takhle se v některých programech máme naučit za 12 lekcí, z nichž ještě 3 odpadnou a to je prostě k ničemu. To člověk sotva pochopí základní souvislosti. Ještě že nejsem na pefce, kde na to mají jen 6 hodiny.

| 55
Anonymní zemědělec
Anonymní zemědělec - 04 ledna, 2013 - 18:37

omlouvám se že budu sprostý, ale je to úplně napiču. JInak to nejde ani napsat. TO do té školy nemusíme ani chodit. Co se jako na 6cvikách naučíme? První je úvodní kde se dělá hovno, další 4 se jakžtakž něco dělá, ale většinou to jsou samostudia na projekty a poslední cviko se obhajují projekty? Tak k čemu to kurva je? Já se něco chci naučit. Zlatý prvák, kdy se nedělilo sudý/lichý. Sice se ve škole bylo skoro pořád, ale něco si člověk odnesl. Teď si připadám jak špína ... :(

| 78
Fantomas Angel
Fantomas Angel - 04 ledna, 2013 - 20:52

Příští rok si dáme začátek zkouškovýho už týden před vánocema a šťastlivci budou mít i zkoušky pod stromečkem.. Krycí jmena Hrníček a Obálka 4ever.

| 46
Anonymní naštvaný pedagog
Anonymní naštvaný pedagog - 04 ledna, 2013 - 21:26

Ani zkrácení roku ani sudá lichá na pefce s pedagogy NIKDO nekonzultoval... Prostě jim to bylo naservírováno Na vznesené otázky týkající se tohoto se pedagogové dozvědí pokaždé něco jiného..pěkného Vy si, studente, připadáte jako špína, víte jak si připadá pedagog, který se za 6 cvičení ( z kterých jsou skutečně 4) pokouší naučit něco, na co jinde mají 3 semestry po 14 týdnech? Máte pocit, že normální odpovědný člověk skáče metr do výšky?

| 73
Anonymní zemědělkyně
Anonymní zemědělkyně - 05 ledna, 2013 - 12:04

Chtělo by to petici za opětované obnovení dlouhého semestru, třeba by jim to došlo :)

| 57
Anonymní zemědělec
Anonymní zemědělec - 06 ledna, 2013 - 21:08

i já jsem pro petici! Takhle to opravu nejde dělat....

| 61
Anonymní zemědělec
Anonymní zemědělec - 05 ledna, 2013 - 12:15

Jo je to sranda, na pefce nám sloučili mikro a makro ekonomie, která byla dříve zvlášť. Takže místo 24 cvičení, které na to prý dříve byly jsme jich měli 6. Z toho se na 3. a 5. psal test a na 6. se psal opravný test. Takže jsme měli 3 cvičení kde jsme se něco dozvěděli. :D

| 50
Anonymní zemědělec
Anonymní zemědělec - 06 ledna, 2013 - 21:39

A přednášky snad nebyly?

| 45
Gee
Gee - 05 ledna, 2013 - 14:36

No a proto do školy už prakticky nechodím, protože než abych vztekle ohlodávala lavici, raději se to naučím v klidu doma. Jediné k čemu mi tenhle systém výuky je, že mám statut studenta. Denní studium se závratnou rychlostí přibližuje k dálkovému, co se počtů hodin výuky i kvality týká. Je to hnus. Ale dokud bude škola nabírat tisíce studentů, je jasné, že se tenhle systém nezmění. Protože ať chceme nebo ne, výukový týden má jen pět dnů a učitelé jsou také jen lidi a tohle množství studentů se nedá řešit jinak, než se se všem osekají hodiny až na kost. Jinými slovy řečeno - všude jde jen o prachy a na lidi se sere.

| 64
Anonymní naštvaný pedagog
Anonymní naštvaný pedagog - 05 ledna, 2013 - 17:13

Což o všem není pravda, jsou školy, které nenabírají tisíce studentů, neslučují mikro a makro do jedné podivné směsky, semestr má 14 týdnů, a až půjdete hledat zaměstnání, tak jejich absolventi proto dostanou před vámi přednost bohužel... optejte se svých pedagogů, jak se jim tento systém líbí...

| 57
Pavson
Pavson - 05 ledna, 2013 - 18:10

Díky za vyjádření i ze strany profesorů a jsem ráda, že nelibost není pouze na jedné straně. Nejsem sice vzor zodpovědného studenta a když nemusím, tak se rozhodně nepřetrhnu, ale jelikož studium stojí nemalé peníze především naše rodiče, byla bych ráda, kdyby to alespoň k něčemu bylo. Raději bych obětovala jeden den v týdnu volna navíc, ale s pocitem, že mi těch pět let tady přispělo do budoucna..

| 61
Prachy
Prachy - 05 ledna, 2013 - 18:29

Každý obor přece musí být akreditovaný a tedy musí mít schválený počet hodin a cvičení, nebo je to jinak? Pokud ano, jaký smysl tedy akreditace má? Nemyslím si, že by univerzita posílala rok co rok na akreditační komise žádosti o změnu studijních plánů.

| 57
Anonymní naštvaný pedagog
Anonymní naštvaný pedagog - 05 ledna, 2013 - 19:19

Např. PEFce prošla akreditace na všechny obory a na oba stupně 3 hodiny týdně. Kdo to tam takhle vecpal, není jasné, dnes všichni dávají ruce od toho pryč. Nevím, zda je akreditovaný také počet týdnů. Určitě to ale navíc řadě pedagogů vyhovuje, zejména těm, kteří učí stylem projekt, obhajoba :-))) ( čili stejně každé druhé cvičení byla jakási příprava projektů). Tzv. projekty nebudu komentovat. Studenti mají svoji část v senátu, proč svoji nespokojenost neventilujete tam?

| 67
Prachy
Prachy - 06 ledna, 2013 - 20:05

Nejsem z PEFky, muzu se tedy zeptat, co znamena vyuka 2+1? jako ze 2 prednasky + 1 cviceni, nebo to ma nejaky vztah k vyukovym tydnum? nebo 2 hodiny prednaska + 1 hodina cviko? At tak, ci tak, me moc nevyhovuje ani suda/licha (i kdyz nemusim tolik do skoly :D )

| 46
Anonymní zemědělec
Anonymní zemědělec - 06 ledna, 2013 - 20:12

Výuka 2/1 znamená 2 hodiny přednášky a 1 hodina cvičení týdně, což může být realizováno jednou hodinou cvičení každý týden(většinou spojené hned za přednáškou) a nebo dvouhodinovkou klasicky, ale jen jednou za 14 dní. Původně se učilo 2/2, tj každý týden dvouhodinovka přednášky i cvika.

| 56
Anonymní zemědělec
Anonymní zemědělec - 06 ledna, 2013 - 20:09

ze neni tejden v lednu je dobry (projekty se muzou odevzdavat i prvni tejden v lednu), ale jen 6 cviceni je v nekterych predmetech je hodne spatny. Treba "naucit" se treba programovani za 6 cviceni je dost wtf. nastesti uz nas vetsina mela programovani predtim na CVUTu :D

| 40
Anonymní zemědělec
Anonymní zemědělec - 06 ledna, 2013 - 20:09

mel bych si to po sobe prsite precist! :D

| 54
Anonymní zemědělec
Anonymní zemědělec - 06 ledna, 2013 - 20:11

jsem v prváku, ale tohle mi docela vyhovovalo. Cvika jednou za 14 dní jsme měli dvě a je fakt, že tam jsme toho moc nestihli... takže tohle bych zrušila. Každopádně pokud by bylo cviko každý týden, nevidím problém v kratším semestru

| 58
Martin V
Martin V - 06 ledna, 2013 - 20:12

důsledkem je že si přijdu jako dálkař, samostudium a do školy si chodim jen pro úkoly a zjistit co mam umět

| 67
Anonymní zemědělec
Anonymní zemědělec - 06 ledna, 2013 - 21:37

To asi pak nechodíš na to hlavní, kde by ti odborníci měli předávat znalosti, tedy přednášky...

| 59
Martin V
Martin V - 07 ledna, 2013 - 20:14

představ si, že chodím, ale u hodně předmětů na přednáškách probíraná látka směřuje jiným směrem než na cvičení, takže spolu uplně nesouvisí, dopadá to tak že i pro základní informace k projektům musí člověk navštěvovat konzultační hodiny, přitom by stačilo cvika prodloužit třeba na 3hodiny

| 55
baruše
baruše - 06 ledna, 2013 - 20:25

no sice jsou hezké zápočty pod stromeček, ale k čemu jsou, když je 2.1 zkouška a člověk se stejně přes prázdniny musí učit ??? A to ještě víc než na zápočty co si budem povídat.. Mě to teda osobně moc nevyhovovalo...

| 58
Anonymní zemědělec
Anonymní zemědělec - 06 ledna, 2013 - 20:28

Zkracování semestru není dobré, už jsme se o tom bavili také s mnohými pedagogy (agro), nestihnou probrat látku, což je u některých předmětů pak prostě problém (viz chemie...), jelikož se to nedá jen tak nadrtit ze skript... Také to vadí při praktikách, kde se nestihnou udělat všecky úkoly, a práce přijde vniveč, je to škoda jak pro studenty, tak pro ty, kteří cvičení připravují :( Pak je šílený ten shon, který nastává při zápočtech, člověk nemá na nic čas, vše dělá na poslední chvíli. Vlastně jsem se ještě nesetkala s nikým, kdo by z toho měl radost...

| 54
Ala
Ala - 06 ledna, 2013 - 20:29

je to fakt příšerný - zlatý léta na bakaláři, kde sme měli normálně cvika každý týden, ikdyž mít zápočty před vánocema mi vyhovuje - 12 týdnů bych nechala.... V létě před nástupem do školy s první výukou v lichém/sudém týdnu mi jeden vyučující říkal, že je to kvůli tomu, že se nabírá víc a víc studentů, a že se takhle výuka musí uzpůsobit, aby mohli studovat všichni přijatí studenti, protože by je nebylo kde učit. Pokud je tohle pravda a odsouhlasilo se to kvůli nabrání většího počtu studentů tak je to pěkná kravina - vždycky sem ČZU a Pefku bránila, že je to vynikající škola, ale poslední rok nebo dva o tom začínám silně pochybovat :/

| 61
Anonymní zemědělec
Anonymní zemědělec - 06 ledna, 2013 - 20:45

Celý nový systém na škole přispívá k momentálnímu trendu: hlavně, že všichni budem mít diplom(kterej takhle nemá žádnou cenu) a bude nám všem k ničemu!!!

| 46
Cloo
Cloo - 06 ledna, 2013 - 20:51

Jsem v 5-tém ročníku PEF, a můžu za sebe říct, že z magisterského studia nevím NIC! 6 cvičení (resp.4, když ještě nejsou svátky, a volna na "projekty") je málo, neumím si představit dělat tak mikro/makro, EAS, EMM... A když tak občas čtu některé příspěvky svých spolužáků tak si říkám, jak můžou studovat 5-tý ročník :/ je to smutné a myslím, že kvalita PEFky upadá.

| 69
Hnojař
Hnojař - 06 ledna, 2013 - 21:04

Nikdy jsem si nemyslel, že tohle napíšu, ale jo. PEFáci, je mi Vás fakt líto, už jen proto že i v současné době je mezi nezaměstnanými vysokoškoláky nejvíc z ekonomických fakult, což znamená že se uplatní jen ti nejlepší, kteří ovšem nemohou být z této univerzity. Je mi líto Vašich rodičů, kteří do Vás cpou prachy, protože si myslí, že po škole seženete žůžo práci za víc jak třicet měsíčně. Ovšem to netuší, že Vás v podstatě budou živit ještě další rok dva po škole, než konečně pochopíte, že ta škola byla k hovnu a buď budete dělat něco úplně mimo obor, anebo objevíte krásy manuálně lazeného povolání. To ovšem v tom lepším případě. Bohužel situace bude vypadat podobně jako nyní ve Španělsku a Řecku - tj. nezaměstnanost lidí do 25 okolo 50%. Ale s tím už opravdu nemůžeme nic udělat. Tak hodně zdaru všem, při hledání Vaší životní vysněné práce.

| 80
Anonymní zemědělec
Anonymní zemědělec - 06 ledna, 2013 - 21:06

ty si ale idiot... mě je spíš líto tebe

| 41
Anonymní zemědělec
Anonymní zemědělec - 06 ledna, 2013 - 21:37

Šmarja a co? Ekonomické fakulty mají nezaměstnanost nejnižší ! A můžu ti najít plno statistických údajů. Zajímalo by mě, co děláš ty. Všude je to na hovno, v dnešní době. V dnešní době nemáš jistotu nikde ! Můj známý studoval chemickou školu a teďka dělá vojáka s povolání a je v Afgánu, a nedělá nic s chemii. Všude je to na hovno, tak nepiš takovýhle sračky. V ekonomickému zaměření je ještě pořád naděje.

| 41
Anonymní naštvaný pedagog
Anonymní naštvaný pedagog - 06 ledna, 2013 - 23:29

Jak jste přišel na to, že absolventi ekonomických fakult mají nejnižší nezaměstnanost? Opak je pravdou... Poptávka je po strojařích, IT odbornících, lékařích, elektro atd...

| 75
Anonymní zemědělec
Anonymní zemědělec - 06 ledna, 2013 - 21:34

Chtělo by to zavést povinnou účast na přednáškách, aby si místní uvědomili, že to hlavní, kde se mají vzdělávat, jsou přednášky... cvičení jsou pouze od toho si procvičit, co se člověk na přednáškách naučil...

| 55
Anonymní zemědělec
Anonymní zemědělec - 06 ledna, 2013 - 21:59

já vždycky chodila na všechny přednášky, ale když je někdo uspávač hadů a k tomu sou cvika jednou za 14 dní - nejlépe jen 4x za semestr, tak to je fakt na provaz...

| 55
Anonymní zemědělec
Anonymní zemědělec - 06 ledna, 2013 - 22:48

Povinná účast na přednáškách by byla spíše za trest. Stačí například úvodní hodina několika předmětů na PEFce oboru PAEN (například Evropská integrace, Finanční a pojistná matematika, Management), kdy Vás naženou do posluchárny EII nebo EI a nemáte si kam sednout. Třetí zmiňovaný předmět je přednášen ve stejnou dobu jak pro PAEN, pro PAAN tak i pro Technickou fakultu. O tom, že není po 30 minutách šance v tom vedru a vydýchaném vzduchu se soustředit, nemusím snad ani psát. V průběhu semestru se to vyřeší samo, studenti odpadnou a na přednášky nechodí. A pravdou zůstává, že celý ročník studentů PAEN se do jedné posluchárny (kolikrát i se studenty jiných oborů nebo studenty opakujícími) opravdu při důstojných podmínkách ke studiu NEVEJDE. Ale tohle škola neřeší. Kantor o tom problému ví, ale on vydrží, studenti ať padnou a příště už nechodí, alespoň nebudou dělat hluk a bordel a vydrží jen ti otrlejší. Tak mi to nyní připadá. Příště raději na dálkové, tam jsou většinou zápočty za docházku, u denního studia získat zápočet bývá větší úsilí než uspět u zkoušky. Příště dálkově.

| 57
Cloo
Cloo - 07 ledna, 2013 - 08:03

Třeba na Pefce, jsou všechny přednášky povinné :) ale když si na prvních nemáš kam sednout tak chápu, že to někoho může odradit. A ještě bych asi změnila uspořádání v rozvrhu. Nechápu proč třeba přednášky pro celý ročník neudělají v jeden den. Proč jsou rozstrkané po celém týdnu a nebo jsou mezi nimi i 6-ti hodinové pauzy.

| 37
Anonymní zemědělec
Anonymní zemědělec - 10 ledna, 2013 - 18:40

přednášky jsou povinné všude ... je to i v nějakém řádu... ale jen vyučující to nevyžadují :)... to je na nich... ale zase přervané posluchárna lidí, které to nezajímá je taky nic moc...

| 49
Anonymní student
Anonymní student - 06 ledna, 2013 - 21:47

Důvodem toho jsou samozřejmě peníze z většího počtu nabraných studentů. Následně se to ukáže na kvalitě studentů, kolikrát si říkáte, jak tohle s námi může studovat (a to nemluvě třeba o rusech..)..? Má to ale i svou druhou stránku, kolikrát jsme za celé studium měli obdobné předměty, či předměty, které byly totálně mimo mísu, či které měly kantory, kteří "neuměli učit"? Tato kombinace samozřejmě sráží kvalitu výuky a celého oboru, fakulty, školy.. Bohužel však společenská poptávka je taková jaká je, jestli nemá logiku a něco je kvůli tomu špatně, tak to hold je, takových věcí je dnes (ne)jen u nás bohužel hodně (veliký kalibr - amnestie) a nejsem si jistý, jestli s tím studenti něco zmůžou. Na druhou stranu je dobře, že se k tomu můžeme aspoň svobodně vyjádřit (ano, narážím na komanče). Suma sumárum, já osobně jsem se zařídil - intenzivnější samostudium, komunikace a spolupráce jen s pár lidmi (ne jako dřív, kdy se táhlo za jeden provaz) a více času na pracovní možnosti. Jo, a ještě se zmíním o tom, jak to na PEF vypadalo v semestru: 1.cvičení - zadání semestrálních prací, 2. - 6. cvičení prezentace semestrálních prací, na 6. cvičení ještě zapsání zápočtů. Čest výjimkám, kteří kvůli tomu uzpůsobili své přednášky a opravdu nás něco naučili. Mmj. nám jeden kantor říkal, že před pár lety měl 200 studentů a na každého při ústním zkoušení 30 minut, dnes má 800 studentů a ústní zkoušení už skoro nedělá, protože se z něj stal administrativní pracovník, protože vše musí zapsat do systému. To je za mě vše.

| 47
Anonymní student
Anonymní student - 06 ledna, 2013 - 21:49

A ještě moje stanovisko, když se k tomu už vyjadřuji: konec semestru před Vánocemi super, ale sudý/lichý totálně mimo mísu.

| 47
Zuzka
Zuzka - 06 ledna, 2013 - 22:07

Souhlasím v zásadě se vším, co tu kdo napsal. Jen tak mimochodem, loni jsem na studijním dostala informaci, že systémem sudý/lichý týden se prý snažíme přiblížit "západnímu vzoru", tedy tomu, že se vše naučíme doma a do školy budeme chodit jen na konzultace toho, čemu nerozumíme. Takže se to v zásadě dostává tam (jak už psal někdo výš), že z denního studia se stává dálkové. Osobně si myslím, že jediný rozdíl je teď to, že dálkaři chodí do školy v pátek/sobotu a studenti denního studia v pondělí až čtvrtek. Jinak naprosto souhlasím s tím, že 6 týdnů je málo - v 99% předmětů je první hodina úvodní, šestá je zápočtová. Zbývají tedy 4 jedenapůlhodinovky, čili 6 hodin čistého času na celý předmět. A nedejbože, aby náhodou něco ještě odpadlo...Taky jsem spíš línej student, kterej by radši proplul co nejvíc bez problémů, ale 6 hodin už je málo i na mě.

| 60
Anonymní zemědělec
Anonymní zemědělec - 18 ledna, 2013 - 02:22

Na tom je smutné hlavně to, že západní trend je dát přednášky k dispozici online a to podstatné, na co se do školy chodí, jsou právě cvika...

| 39
Anonymní zemědělec
Anonymní zemědělec - 07 ledna, 2013 - 11:45

Věřte nebo ne, ale systém sudá/lichá cvičení už funguje na ČVUT několik let, takže to není žádná novinka. A absolventi ČVUT jsou stále bráni jako vhodní uchazeči o zaměstnání. Ohledně západního stylu vzdělávání - tam opravdu mají přednášky a cvičení dohromady tak na 2 dny, dává jim to možnost si při studiu přivydělat (mají to placené) a zároveň to v nich rozvíjí samostatnost. Nejsme na základce, aby nám paní učitelka říkala - a teď tu udělejte čárku. Ovšem samostudium musí mít i vhodné podmínky - například skripta (já jsem z FŽP a tam máme jedna jediná skripta za semestr - kdyby nebylo některých výjimek, kteří dají výukové texty na web). S literaturou z knihoven to bývá taky chabé, buďto ta kniha není nebo vám ji ani nepůjčí domů, že je moc drahá a mají jedinou... Takže pro samouky libovka. A co se týká chození na přednášky, tak někteří učitelé tak letí při výkladu (zřejmě kvůli zkrácenému semestru), že si ani nestíháte psát poznámky - to se to pak učí na zkoušky.

| 37
Anonymní zemědělec
Anonymní zemědělec - 07 ledna, 2013 - 16:50

Na které fakultě ČVUT? Na těch, které znám, tomu tak není... Právě naopak, jsou tam předměty, které mají jen přednášky nebo jen cvičení, nebo třeba blok programování, ale hlavně podle potřeb předmětu ne nějakým hromadným nařízením

| 60
Anonymní zemědělec
Anonymní zemědělec - 08 ledna, 2013 - 18:43

Kdo se v tom má vyznat? Jak se to dá stihnout? Jak se naučit a pochopit vše potřebné? Na wp.czu.cz i na hroch.czu.cz jsou předměty rozepsané na 14!!!!! týdnů.

| 47
14 týdnů
14 týdnů - 08 ledna, 2013 - 19:33

https://www.facebook.com/pages/Studenti-%C4%8CZU-chceme-semestr-o-14-t%C3%BDdnech/512965808724587

| 52
Naštvaná páťačka
Naštvaná páťačka - 18 ledna, 2013 - 15:25

Zásadní problém vidím v tom, že zkrácení výuky přineslo neúnosné množství projektů, ještě k tomu týmových, které pak nedávají prostor k napsání DP. Styl nauč se sám, zjisti, co se po tobě chce je opravdu k ničemu. Chápu, že jsme na VŠ a očekává se od nás samostatná práce a samostudium, ale přesto by nám škola měla dát nějaké informace a znalosti od svých kantorů. To pak už opravdu můžeme studovat dálkově, nedělat projekty a v klidu chodit do práce. Snad kromě 1 předmětu jsou projekty nepřínosné, protože se na nich nelze naučit celá látka předmětu. Stejně tak i ke zkoušce jsou projekty k ničemu. Důsledkem toho je také to, že cvičení už nejsou vůbec. Nikdo z nás nestíhá psát DP, takže si školu většina bude prodlužovat, což vedení školy nejspíše nevadí, neboť jim to přinese další peníze.

| 46
Anonymní doktorand
Anonymní doktorand - 20 ledna, 2013 - 23:22

Já mám informace o tom, že se zkracuje výuka z důvodu akreditace přemětů. Jelikož se každých zhruba 5 let akreditují studijní obory u Minestersva školství, tak došlo i na PEFku. Prostě obory musí mít dotaci 2/1 hodinu, jinak by nedostaly akreditaci. Proč je takhle nastavený systém od ministersva přese nevím, ale prý je to výmysl z EU a taky aby se posílila vědecká činnost pracovníků univerzit, aby měly více času na výzkum. Jinak jsem se taky ptal kolegů a taky mi to nebyl schopen přesně vysvětlit. Studentům se ani nedivím, že se jim to nelíbí. To už rovnou můžou studovat dálkově. Ve škole totiž už skoro nejsou a musí se to doučit všechno doma. Jinak ať žije PEF!!! :D Sice mě za to Agro ukamenuje, ale už jsem na to naše pošťuchování zvyklý. :D

| 58
Anonymní zemědělec
Anonymní zemědělec - 23 ledna, 2013 - 00:16

Až na to, že to vůbec není pravda... nic podobného ani AK ani MŠMT nechce a také na jiných školách to není, nic podobného z EU není... to pouze vedení PEF své rozhodnutí takto zdůvodňuje, protože to nějak zdůvodnit musí to, že se PEF sune ve všech řebříčcích jen a jen dolů, takže je téměř na konci, to je príma? ta vědecká činnost je jaká? jaký výzkum? vzdyt díky prakticky neexistujícmu výzkumu PEF zřejmě přijde o PhD. studium, viz zpráva AK...

| 46
PROBERTE SE
PROBERTE SE - 21 ledna, 2013 - 01:57

Přestaňte fňukat a začněte na sobě makat! Málo cvičení? Tak se to nauč sám. Proč by nad vámi měl pořád někdo stát jak ve školce. Stěžujete si, že je málo výuky, ale že by jste si našli jinou cestu, jak se to naučit to ne. Samostudiem se to naučíš bez problémů a ještě tomu budeš rozumět. Většina studentů se látku uči jak básničky, souvislosti absolutně nechápe, to si myslíte, že najdete uplatnění v oboru díky papouškování? Raději budu mít zaměstnání na poloviční úvazek, kterě mě připraví nesrovnatelně lépe na budoucí povolání. Máme být vděční za ten prostor k získání praxe. Myslíte, že v práci po vás budou chtít to množství zbytečných informací, který se teď musíme učit? Myslíte, že když budete umět spočítat index korelace narozdíl od kolegy, tak budete lepší než on? Vůbec ne. Jestli tak strašně chcete náhradu, za ty cvika, tak co si ji udělat sám? Na Oxfordu věnují studenti samostudiu 8 hodin denně, 6 dní v týdnu. To vám za to ale nestojí, viďte:) raději tu svoji neschopnost svedu na někoho jinýho:)

| 54
Rebelka
Rebelka - 21 ledna, 2013 - 16:47

Není problém se samostudiem za podmínky, že jsou vydaná skripta, kde je všechno nebo alespoň sděleny přesné knihy a co vše za probíranou látku se bude při zápočtu a zkoušce vyžadovat. Sorrry, ale nemám doma křišťálovou kouli, která mě včas upozorní, že s touto kapitolou ve skriptech z roku raz-dva souvisí ještě i kapitoly XY v knize ZY. A pokud ty jsi schopen a ochoten naučit se 8 odborných knih, z nichž potom u zkoušky ti stačí pouze 20% znalostí, tak jsi asi jediný svého druhu. Protože, jak sám říkáš, realita je pak jiná, získané (pseudo)znalosti z VŠ žádného zaměstnavatele neomráčí. A při té hromadě projektů a semestrálních pracech (skupinové, individuální), psaní BP/DP se fakt všechno učit do detailů a (nedejbože ještě něco navíc) NEDÁ.

| 59
Anonymní zemědělec
Anonymní zemědělec - 23 ledna, 2013 - 09:42

Na ty dle Vás nepotřebnosti se Vás zeptají třeba ve vstupním testu, pokud Vás k němu vůbec pozvou. Jaká je ta praxe, která Vás lépe připraví na povolání? Prodej v Mc Donald nebo rovnání mouky v Bille? Vy jste na Oxfordu byla/a?

| 47
Anonymní zemědělec
Anonymní zemědělec - 12 března, 2013 - 16:20

Buďtě rádi, můžete chodit do práce, praxe vám dá víc jak sedění ve škole.

| 23
Anonymní zemědělec
Anonymní zemědělec - 04 ledna, 2014 - 21:42

Mně to naprosto vyhovuje, jsem spokojená velmi. Aspoň mi škola tolik nepřekáží v práci (aneb ne každý student je živ z kapesného). Co je mi zadáno, krásně se naučím ve svém volnu doma. Konzultovat se dá dojít, kdyby něco.

| 26
Anonymní zemědělec
Anonymní zemědělec - 04 ledna, 2014 - 21:43

Jo a mívám jedničky, dvojky. FAPPZ. K ročníku s bakalářkou je méně sezení na cvičeních jen ku prospěchu. Rozvíjím si své podnikání a pokud by sem.trval 16 týdnů tak teda nevím nevím, jestli bych na toho inga šla.

| 34
Anonymní zemědělec
Anonymní zemědělec - 04 ledna, 2014 - 21:53

Pročetla jsem celou diskuzi a čzu prostě nikdy nezklame, skuhrat, skuhrat a zase zkuhrat, místo snahy učivo dohnat :-DDDD

| 39

Naši partneři

Došlo k neočekávané chybě! Načíst znovu 🗙