Ne každé retro je „COOL“

20. 11. 2012 64 0 Out of ČZU Zpět na Úvod
Úvodní fotka
Je tomu 23 let od doby, co v našem státě vypukla sametová revoluce. Revoluce, která se nedotkla jen hrstky lidí, ale dotkla se každého občana naší vlasti, naší země české. 23 let od pádu komunistického režimu, který zde vládl několik desetiletí a šikanoval každého, kdo nevstoupil do „strany“. Pro náš stát tento převrat znamenal navrácení svobody všem lidem.

Ale po posledním výsledku krajských voleb zde nastává čas k zamyšlení. K zamyšlení nad tím, jestli si vůbec uvědomujeme, s čím si zahráváme. Ano, komunistický režim měl pár výhod. Například každý člověk měl v té době práci, sociální jistoty nebo zdravotnictví zdarma, což je dobré z pohledu jedince, ale ne zas tak úplně z pohledu ekonomiky státu. Ale myslím si, že pomyslná druhá strana vah, strana s nevýhodami, těžce převáží. Na této straně totiž leží zákazy cestování, omezování lidských práv a svobod, těžce cenzurované vyjadřování nespokojenosti s režimem a další negativa.

Zkusili jsme se tedy zamyslet, proč tomu tak je. Proč se KSČM dostává zpět k moci v našem státě? A na řešení těchto krkolomných otázek jsme se podíleli se studenty naší univerzity. Oslovovali jsme náhodné kolemjdoucí a dostalo se nám spousty zajímavých názorů i odpovědí. Některé z nich vám zde uvedeme a je už na vás, jak je vyhodnotíte.

Proč se KSČM dostává zpět k moci v našem státě?

Adam:

„Myslím si, že to souvisí s nespokojeností lidí, se současnou vládou. Zároveň je alarmující, že lidé po 23 letech zapomněli, co se tady dělo, a mladá generace je podporuje, ačkoliv neví, co se tady dělo.“

Jan:

„Lidé zapomínají, asi neví, co se tady dělo. Stejně jestli se dostanou komunisti k moci, lidi zase budou chtít zpátky kapitalismus.“ 

Tereza:

„Je to jedno, kdo bude u moci, stejně je naše republika už tak v háji a jsou tam pořád ti samí lidé.“

Anna:

„Je to tím, že mladí lidé nechodí k volbám, a tím potvrzují dřívější pravidlo, které tady pořád platí. Nejdeš k volbám, dáváš hlas komunistům.“

Jiří:

„Tak určitě je to hrozný a nehorázný, lidi strašně zapomínají. Měli je zakázat hned po převratu v ústavě naplno. Protože po krajských volbách si teď kdejakej komanč píše na facebook, že až se dostane k moci, pověsí všechny pravičáky. Jestli se komančové dostanou zpátky k moci, tak sbalím rodinu a emigruju. Ale doufám, že se to nestane a lidi začnou přemýšlet.“ Jak vidíte, tyto názory hovoří za všechno. Studenti ČZU nechtějí, aby se komunisté dostali zpátky k moci. Pro upřesnění jsme se snažili pro vás udělat neoficiální suchdolské volby. Ptali jsme se vás na tři otázky. A z odpovědí na ně udělali grafy, podle kterých si můžete udělat vlastní obrázek.

1) Vadí vám, že se komunisté dostávají zpět k moci?

Vadí vám vzestup komunistů?2) Jakou stranu byste dnes volili?

Koho by volili studenti ČZU?3) Koho byste volili za prezidenta?

Koho by volili studenti ČZU na prezidenta?Je třeba zmínit, že jsme se dotazovali 125 studentů ČZU.

Myslím si, že tyto grafy, i když neoficiální, znázorňují to, že na Suchdole to máme v hlavě srovnané. Je pravda, že některé kroky naší současné vlády jsou diskutabilní. Ale i přesto nechceme komunisty zpátky! Proto můj názor je: „Choďte k volbám a nevolte komunisty.“

A co si o tom myslíte vy?

Autoři: Jiří Foist, Šimon Vlásenko
nebo sdílej

Mrkni taky na tohle

02. 12. 2020 0

Škola čar a zemědělství v Suchdolovicích

Číst více
24. 05. 2020 0

Menza zpátky ve hře!

Číst více
02. 03. 2020 7

Koronavirus na ČZU: Proč jsou média informována dříve než my?

Číst více

Komentáře

Uživatel
Anonym
Anonym - 21 listopadu, 2012 - 00:50

Zajímalo by mě, zda lidé kteří jsou rozhodnuti pro svého prezidentského kandidáta si o něm získali alespon nějaké informace, nebo zda volí podle toho jak se na ně usmívá na plakátu :)

| 81
Anonymní zemědělec
Anonymní zemědělec - 22 listopadu, 2012 - 15:06

http://volebnikalkulacka.cz/ doporučuju volbu prezidenta zvážit a udělat si tento kalkulátor ;)

| 71
Vojtěch S
Vojtěch S - 22 listopadu, 2012 - 22:57

supr díky téhle kalkulačce jsem se dozvěděl že pro mě prostě není žádný kandidát vhodný protože nejvyšší shoda byla asi 43 procent... tzn ať už zvolím kohokoliv nikdy nebude ani z poloviny tak dobrý jak bych potřeboval:-D

| 54
lesák Josef
lesák Josef - 21 listopadu, 2012 - 03:47

Tak tímhle článkem jste se hluboce ponížili... Nečekal jsem od vás nikdy takový škvár! Na druhou stranu je dobře, že jste se pustili do politiky ačkoliv z ní očividně máte minimální znalosti. Za prvé: Nikdo nikoho z důvodu vstupu či nevstupu nešikanoval! Ty výhody socialismu jasně převažují nad nevýhodami dneška! Ví vůbec autoři téhle slátniny něco o politice a KSČM? Očividně ne. Z tohohle článku vyplývá, že autoři pravděpodobně nedokončili ani obecnou školu! Jinak si takovou debilitu nedokážu vy\světlit. Kdo volí Fischera??? Výsledky voleb nehovoří jasně???? Tento článek je opravdu nejhorší co jsem od vás kdy četl a to jsem vám už začínal fandit....

| 68
Neanonymní zamědělec
Neanonymní zamědělec - 21 listopadu, 2012 - 19:18

Nebudu hodnotit hodnocení článku, jako celku. Ale ... Nikdo nikoho z důvodu vstupu či nevstupu nešikanoval! ... Doufám, že tuhle větu nemyslíš vážně. ;) Nebo by sis měl promluvit s někým, kdo tu dobu opravdu zažil. Tisíce lidí bez možnosti studovat, miliony lidí bez možnosti cestovat, .... svoboda byla utopistická myšlenka...

| 80
lesák Josef
lesák Josef - 21 listopadu, 2012 - 19:38

Právě že jsem mluvil ;) Dva příklady za všechny: jeden můj děda do strany nikdy nevstoupil a dotáhl to za pár let na důstojníka, druhý děda ze strany dokonce veřejně vystoupil a persekuován rozhodně nebyl, spíše naopak! Ono taky důvody proč nemohli studovat ;) Cestovat se mohlo, dneska můžeš a pro změnu na to nemáš...

| 70
Vašek
Vašek - 22 listopadu, 2012 - 17:10

Tak to tvůj děda musel komančům honit každej den penisy, jinak by se tam nedostal :D

| 36
Jirka
Jirka - 22 listopadu, 2012 - 17:52

No samozřejmě, to je zcela normální postup :D .. jako když držíš hubu a krok, tak se to stát může, ale jaklmile se chceš projevit, tak tě sundaj a tomu se opravdu demokracie neříká! A pokud chcete porovnávat současnou vládu s komunistama, tak jedno malé, ale opravdu zásadní srovnání.. Odsouzení političtí vězni Komunismus : 659, Dnešní vláda : 0 Můžete je srovnávat i v jiných ohledech, ale nesmíte přehlížet i tohle, navíc.. každý měl sice práci, ale podle článku na idnes, bylo jasně řečeno, že by stát zkrachoval i kdyby nebyla revoluce a režim by padnul i tak.

| 67
lesák Josef
lesák Josef - 22 listopadu, 2012 - 19:51

Za prvé tomu neříkejme komunismus (ten ještě zaveden nikde nebyl). Jestli si myslíš, že dneska není cenzura tak asi media nesleduješ. A dnešní vláda a polistopadové mají rovněž na rukou krev (za poslední např. 35 obětí metanolu). Za další: zločiny, které se staly nepopírám a nemělo se to stát. Ale když už si si vytáh to číslo, tak si taky zjisti číslo kolik z toho bylo členů komunistické strany! Možná tě to překvapí... Články na idnes :D Stát by rozhodně nezkrachoval, i v 80.letech vykazovala ekonomika každoroční růst byť se to tempo postupně snižovalo.

| 46
Vašek
Vašek - 22 listopadu, 2012 - 21:15

Uvědomuješ si první prezidentský projev Havla? ... Naše země nevzkvétá! .... Akorát nám to komunisti nutili, abychom žili v domnění že ano, ale není to pravda! ... Ano máš pravdu, cenzura by se mohla i znova zavézt, protože bludy, co tu vypouštíš jsou úplně fantasmagorický a vypovídají všechno o Tvojí inteligenci. :D

| 73
lesák Josef
lesák Josef - 22 listopadu, 2012 - 21:26

První projev Havla si důkladně přečti!!! Nebo ti mám pár vět z prosince ´89 ocitovat? „Komunisté vás budou strašit nezaměstnaností, není to pravda, ničeho se nebojte.“ „Dvacet let tvrdila oficiální propaganda, že jsem nepřítelem socialismu, že chci v naší zemi obnovit kapitalismus, že jsem ve službách imperialismu, od něhož přijímám tučné výslužky, že chci být majitelem různých podniků... Byly to všechno lži, jak se záhy přesvědčíte, protože tu brzy začnou vycházet knihy, z nichž bude zřejmé, kdo jsem a co si myslím." „Slibuji vám, že funkci prezidenta vezmu na jedno volební období, ale pak bych se chtěl věnovat práci dramatika. Také vám slibuji na svou čest, pokud se za mého volebního období nezlepší životní úroveň v ČSFR, sám odstoupím z funkce.“ „Pro mě není rozhodující, s jakým slovem jsou sociální jistoty spojovány, ale to, jaké jsou. Já si představuji, že by měly být daleko větší, než jaké poskytovalo to, co mnozí nazývají socialismem.“ „Náš stát by už nikdy neměl být přívažkem či chudým příbuzným kohokoliv jiného. Musíme sice od jiných mnoho brát a mnohému se učit, ale musíme to po dlouhé době dělat zase jako jejich rovnoprávní partneři, kteří mají také co nabídnout. Jsou lidé, kteří kalí vodu a panikaří, že se bude zdražovat. Dávejte si na ně pozor!“ „Za svůj třetí úkol považuji podporu všeho, co povede k lepšímu postavení dětí, starých lidí, žen, nemocných, těžce pracujících, příslušníků národních menšin a vůbec všech občanů, kteří jsou na tom z jakýchkoliv důvodů hůře než ostatní. Žádné lepší potraviny či nemocnice nesmí být výsadou mocných, ale musí být nabídnuty těm, kteří je nejvíce potřebují. Připravujeme koncept důkladné ekonomické reformy, která nepřinese sociální stresy, nezaměstnanost, inflaci a jiné problémy, jak se někteří z vás obávají. Svádět všechno na předchozí vládce nemůžeme nejen proto, že by to neodpovídalo pravdě, ale i proto, že by to mohlo oslabit naši povinnost samostatně, svobodně, rozumně a rychle jednat...“ (1. 1. 1990) „Žádné gigantické zdražování nebo dokonce nezaměstnanost, jak to panikáři systematicky šíří, nic takového nepřipravujeme.“

| 68
lesák Franta
lesák Franta - 22 listopadu, 2012 - 23:24

Myslím si, že tady lesák Josef ted doma sedí u počítače a dělá jenom: "Uaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Rudý HULK zlobit!" :D

| 79
lesák Josef
lesák Josef - 23 listopadu, 2012 - 09:23

:D To jsem dělal když jsem to viděl poprvé :D Teď už mám zas úsměv na rtu :D

| 54
Anonymní zemědělec
Anonymní zemědělec - 29 listopadu, 2012 - 19:02

osob na hranici chudoby?

| 48
Anonymní zemědělec
Anonymní zemědělec - 21 listopadu, 2012 - 08:43

Trošku bych mírnil ten optimismus na konci - pokud někdo stále chce volit stejné voly z ODS a TOP09, pak to asi nemá v hlavě srovnané. Hlavně když pak protestuje proti školnému ...

| 50
Anonymní zemědělec
Anonymní zemědělec - 21 listopadu, 2012 - 09:12

Hlavně, že to mají studenti v hlavě srovnané, když 3., resp. 4. nejčastější odpověď je nevím, nejdu volit... Tenhle článek se Vám fakt nepovedl, měli byste informovat o dění na ČZU a politice se co možná nejevíce vyhnout... A v rámci objektivity byste mohli použít třeba nějaké citáty jednoho z kandidátů na prezidenta : http://zpravy.idnes.cz/okamura-haji-komunismus-08d-/domaci.aspx?c=A121120_212117_domaci_jj

| 56
Anonymní zemědělec farmář
Anonymní zemědělec farmář - 21 listopadu, 2012 - 11:57

Kluci super článek, na ty komunistické reakce lokálních komančských a socanských agitátorů viz výše neberte ohled a nenechte si jimi zkazit náladu. Ano, někteří prez. kandidáti viz. výše zmíněný komunistický přívrženec pocházející původem z kapitalistického císařství propaguje účelově a dočasně komanče, aby se dostal k moci, což nelze brát vážně, ale takovýchhle fracků už máme v politice i bez něj dost :) ... Jedno se těm komančům nechat musí, podívejte se, jak rychle zareagovali na Váš článek. Jinými slovy, my těmhle nicnedělajícím tlučhubům sami dáváme prostor k tomu, aby se nakonec dostali tam, kam se ostatně už dotlačili po těchhle volbách, protože my nar ozdíl od nich něco děláme a není naší pracovní náplní pouze šřit komunismus a hovno dělat. Budiž to pro normální lidi jasným varováním a pozvánkou k volbám příštím, aby nám komanči zase neutli tipec. Jsou totiž jen líní a nebezpeční a Ti, kteří v 89 zvonili teď musí být upřímně zdrceni. Není vůbec pravda, že s e teď máme hůř. Pokud srovnáte poměr cen vůči výdělku tenkrát a teď, zjistáte, že opak je pravdou a hlavně - pravdou je, že se máme přesně podle toho, jak makáme. Je jasné, že nemakačenkům se vždycky za komunistů dařilo, ale já na ně rozhodně makat nechci. Víte třeba, proč k nám pravidelně imigrují Vietnamci? Protože se u nás mají líp než ve své komunistické vlasti, kde i kdyby se stavěli na hlavu a makali do padnutí budou vždy tlouci o kolektivizační stropy :)... nemáme se vůbec tak špatně, jak se to snaží komanči podávat, ano, vláda dělá hrubé chyby a potřebovali by vypráskat, ale probůh, komačnové k moci nesmí, jinak teprve poznáme, co to je mít se špatně! Goood luck kluci!

| 77
Petr
Petr - 21 listopadu, 2012 - 12:17

Ty jsi reverend ??? že tady takle kážeš ;) Nesmíš se jen koukat co sis koupil před rokem 89 a co po ... . Koukni se na vývoj některých čísel jako shodek státního rozpočtu, nebo se jen podivej na důchodovou politiku státu. Teda jestli vůbec víš co to je ... A že se tu tak obouváš do Okamury a přitom volíš toho kdo má víc pomalovanej oblyčej bych tipoval ;) Každej má nějakej názor to netvrdim, ale psát tady takovýhle nesmyly a obouvat se bez podložených informací do druhých ... nevim no podle toho co jsi napsla mi přijdeš jako tlučhuba spíš ty

| 49
Anonymní zemědělec farmář
Anonymní zemědělec farmář - 21 listopadu, 2012 - 12:50

Znáš to s tou potrefenou husou, jsem rád, že jsem neminul :) ... a vůbec nejhorší ze všeho jsou trpaslíci, ty potvory vám vlezou všude a strašně rychle se množej .... a úplně nejhorší sorta jsou mladý komunisti, který maj vymytý mozky od starejch kecama, jaký to tu vlastně bylo skvělý za nich dřív, když oni sami ještě v té době levitovali v kulích svých otcůch nebo ani tam ne, takže papa levicový kazateli, já jdu pracovat, ale tohle jsem napsat musel, protože levárnám fakt nahrávat nebudu a nechci a pro každýho komanče je dobrá leda tak broksna se solí jako pro jehovisty :) ...

| 80
Matěj Koudelka
Matěj Koudelka - 21 listopadu, 2012 - 16:35

I když by se míře introspekce do politiky lecjaký žurnalista vysmál, je odbře že na izunu je něco celospolečenského. Nežijem přeci jen na Suchdole, a tak jesli je izun reflexí dění mezi zemědělci, oceňuji angažovanost a celospolečenský článek mě ani nadále neurazí. PS: na odpověďmi zaznamenanými v grafech i nad částí výpovědí dotázaných a hlavně nad ostrým příspěvkem lesáka Josefa mi zůstává rozum stát. Pravděpodobně on zas neví nic o demagogii rudých sociomaniakálních zločinců.

| 60
lesák Josef
lesák Josef - 21 listopadu, 2012 - 16:49

Až do toho PéeSka s tebou souhlasím. Jenže tenhle článek je jak z německých novin z 30. a 40. let. Postrádá to objektivitu a žurnalistickou profesionalitu a celkově je pod dosavadní úrovní tohohle časopisu.

| 57
Anonymní zemědělec
Anonymní zemědělec - 21 listopadu, 2012 - 16:59

No to je přesně ono! Zkratkovité strašení jedním nebezpečím (většinou strašák minulosti) bez postihnutí hlubší podstaty a porozumění souvislostem u vnímatele vždy dostene do sedla nebezpečí nové neprofláknuté; nebezečí zítřka.

| 57
Karel
Karel - 21 listopadu, 2012 - 16:39

Konečně se někdo ozval! A napsal pravdu o tom, co se tady děje a kam spějeme. Fandím vám, měli byste psát na podobná témata častěji, aby si to lidi uvědomili. :) Každej normální člověk je s váma a zastává stejné názory! :)

| 69
Anonymní zemědělec
Anonymní zemědělec - 21 listopadu, 2012 - 16:47

Vážený IZUNe, drž se prosím svého kopyta. Politika ti nesluší. Nebo lépe řečeno, nepište prosím angažované politické články. Objektivní politický komentář vypadá opravdu jinak! A pokud už opravdu chcete psát o politice, musíte o všem, protože psát jen o něčem je už částečně také aktivizmus. Tohle mě opravdu pobavilo: "Myslím si, že tyto grafy, i když neoficiální, znázorňují to, že na Suchdole to máme v hlavě srovnané." :-D Pak odpověd na otázku "1) Vadí vám, že se komunisté dostávají zpět k moci?", která je přes 100xAno a 20xNe velice komická v kontextu největší 25% podpory kandidáta Fischera - bývalého člena KSČ. Fakt v hlavách srovnáno... :-D

| 52
..me..
..me.. - 21 listopadu, 2012 - 16:49

tak teda nevím..mě přijde, že celá politika nefunguje, ať se na ni podíváte zleva nebo zprava, každému tam jde jen o vlastní prospěch. A dokud lidé nezjistí, že není žádné "my a vy", ale že všichni žijeme na jednom místě a když někdo škodí ostatním, a tím i tomu místu, tak tím škodí i sám sobě..tak to stejně lepší nebude. Národ by měl spjit síly. Každý má spoustu rad, jak vylepšit svět..začněte každý u sebe ;-) Amen :-P

| 64
lesák Josef
lesák Josef - 21 listopadu, 2012 - 16:54

A ještě si neodpustím komentář k té anketě. Když už takhle skoro fašizujete a jste velcí antikomunisti jestlipak víte, v které době a které strany byl třeba členem Fischer? A uvědomte si, že KSČM není KSČ a že nepíšem rok 1950 ale 2012. Když už proti něčemu protestujete měli by jste také o protivníkovi něco vědět ;)

| 57
Matěj Koudelka
Matěj Koudelka - 21 listopadu, 2012 - 17:35

Je jedno jaký je rok, ani jestli je nebo není KSČ to samé co KSČM. Co ale není jedno že ať se ta strana jmenuje jak chce, může se jak chce distancovat od nechutných zvěrstev dob minulých, je přímou nástupnickou organizací zločinecké skupiny, jak už jsem psal. Vím kdo byl Fischer. Dnešní komunismus postrádá ten naivně utopický nádech devatenáctého století. Jen humorný fakt na závěr (samozřejmě očekávám napadnutí:): známý komunista devatenáctého století, Robert Owen, zřídil v anglii "vzorovou" komunu. A do půl roku ji rozpustil, protože komunardi, co makali podle toho co zvládli a spotřebovávali podle potřeb prostě začali chcípat hlady. Proč mladí dnes nevolí nebo se i mezi mladými najdou voliči komunistů? Chybí pocit příslušnosti k epoše.

| 60
Anonymní zemědělec
Anonymní zemědělec - 23 listopadu, 2012 - 00:18

Owen totiž v překladu znamená trouba:-D

| 54
Anonymní zemědělec
Anonymní zemědělec - 21 listopadu, 2012 - 17:14

Tedy nejděsivější je ze všeho snad mělkost politických znalostí a snadná manipulovatelnost vysokoškoláků, která se zde naplno projevila! Laciná politická hesla a rétorika. A to z těch komunistů také namám radost... Vidět třeba ty protestujcí ve Zlíně byl opravdu zvláštní pocit. Protestovat s portréty Stalina na tyči a pouštět z reproduktoru komunistické písně? Taková zvláštní směsice, zaostalosti, primitivismu, komediášství. To jako čekají oživení Gottwalda a že se bude zase znárodňovat? Taková blbost. Většina protestujích protestuje proti KSČ roku 1948, ne proti aktuální KSČM 2012. Obsahově zostalý protest není dobrý protest. Protestovat dobrý! Ale proč takhle? Já bych se styděl...

| 56
Anonymní zemědělec
Anonymní zemědělec - 21 listopadu, 2012 - 18:07

Anketa ještě mohla začínat dotazem - byl/a jste volit? To by byl zajímavý graf!!! Já u voleb byl, zakroužkoval, vhodil platný hlas a to je tak všechno, co jsem mohl udělat. Že to tak neudělalo spoustu dalších lidí (kteří se teď bouří) už je věc jiná....

| 65
Karel
Karel - 21 listopadu, 2012 - 19:57

Přečtěte si nahoře komentář pana farmáře, ten to dobře vyhodnotil :)

| 59
Jan Hladký
Jan Hladký - 21 listopadu, 2012 - 20:11

Normální člověk nemá potřebu tohle komentovat, vše co bylo napsáno v tom článku je pravda. Nic víc a nic mín k tomu nemohu dodat, je pravda, že komoušům se tenhle článek nemůže líbit a budou ho označovat za neprofesionální.Ano Fisher byl komunista, ale je to pouze průzkum, opět, nic víc, nic mín. Moje rodina utrpěla za komoušů velký útisk, naše rodina odmítla vstoupit do strany a tím si vysloužila to, že jsem se za minulého režimu nemohl dostat na vysokou školu, můj otec byl prohlášen za politického vězně a fáral na uranu, kde utrpěl ohromná traumata a poté jim také podlehl!...... byl to normální svět? podle mého ne. Jak bylo řečeno, měli je zakázat hned v ústavě po roku 89, po převratu a po sametové revoluci, které jsem se také účastnil!

| 66
Anonymní zemědělec
Anonymní zemědělec - 22 listopadu, 2012 - 10:27

Komu se článek nelíbí = komouš. Fakt super!!! :-)

| 53
Jana
Jana - 21 listopadu, 2012 - 20:15

Je třeba takovéto články publikovat, dokud je svoboda slova! protože většina mladých lidí nechodí volit a dává hlas komunistům, což je velice smutné pro náš stát.

| 69
Anonymní zemědělec
Anonymní zemědělec - 21 listopadu, 2012 - 20:32

Jak je vůbec může někdo hájit? Copak jste tupý nebo co? Naši rodiče zvonili klíčema a vy potom chcete komunisty, Havel se musí obracet v hrobě, kdyby viděl ty výsledky voleb a příspěvek některých lidí viz. lesák Josef. Nejlépe KSČM uplně zrušit. Vždyt komunismus má na svědomí více mrtvých než nacismus a to jsou nacisté zakázaní. Jedna perla nakonec. Sídlo KSČM je v ulici Politických vězňů.Tohle opravdu nikdy nepochopím!

| 56
lesák Josef
lesák Josef - 22 listopadu, 2012 - 16:58

Vašek se neobrací, ten se v pekle směje jak se mu povedlo zblbnout lidi a podvést je... A perla: politických vězňů z řad komunistů bylo na tisíce (a to nejen za první republiky a za okupace ale i po únoru) a jdi se někdy podívat na budovu pečkárny v této ulici a přečti si i čí citát tam do dneška je na pamětní desce ;)

| 67
Piranha
Piranha - 21 listopadu, 2012 - 23:36

Tak v prvé řadě bych Vám chtěl pochválit Váš článek kluci, protože se nebojíte napsat to, co si myslíte a to co si myslí většina lidí, která se alespoň vzdáleně v politice orientuje, za což máte mé obrovské plus... ;) A rozhodně se nenechte odradit žádnými nesouhlasnými a hloupými komentáři tohoto článku, protože to byla skvělá práce a asi vždycky a všude se najde nějaký ten ,,lesák Josef"... Právě pro ty, kteří zastávají názor tohoto člověka chci věnovat zbytek mého příspěvku... Lidi, probuďte se! Žijeme ve 21. století a já opravdu ač se snažím sebe víc nedokážu pochopit, jak někdo může v dnešní době ještě komančům fandit, ale přisuzuji to buď neznalosti historie, neinformování o dění v jiných komunistických zemích a nebo prosté lenosti cokoli dělat, doufajíc v to, že za komunistického režimu by se těmto lidem dostalo naprosto stejně, jako těžce pracujícím lidem, kteří se na to co mají opravdu tvrdě nadřeli... Věřte mi, že bych se tu rád pustil do rozsáhlého popsání všech vad komunistického systému, avšak nemyslím si, že by to nakonec mělo nějaký kladný přínos, protože inteligentní a informovaní lidé mají na komunismus stejný názor, jako autoři tohoto článku a pokud byli jen neinformovaní, tak jim k vytyčení hlavních chyb stačil již tento článek a některé velmi rozumné příspěvky v diskuzi... Hloupé lidi stejně ani seberozumnějšími argumenty nepřesvědčíte a zbytek zastánců komančů jsou už jen jedinci trpící nějakou zvláštní úchylkou análního turismu, neboli vlezdoprdelství (omlouvám se za ten výraz, ale potřebuji, aby to pochopili i zastánci této strany ;)), kteří to jejich ,,soudruhu" prostě potřebují.. ;) Těmto lidem mohu jen říci, prosím zamyslete se nad sebou a také nad tím, co tu již bylo prezentováno a pokud to Váš názor nezmění, ohlédněte se do dnešních komunistických zemí, jakými jsou například zde již zmíněný Vietnam s jeho hlavními chybami nebo také například Čína, neboli Čínská lidová republika, kde by jistě nechtěli žít jako řadoví občané ani největší zastánci komunismu... Nebo se snad mýlím..? Opravdu by jste chtěli aby Vám stát diktoval, například kolik dětí smíte mít a vyhrožoval Vám pod trestem smrti..? Ale nejedná se pouze o to... Komanči v Číně jsou schopni střílet skoro na potkání, protože několik tisíc popravených je opravdu tedy alespoň podle mého názoru obrovské číslo a finanční kriminalita nebo společenská nebezpečnost, kam spadá kuplířství, obchod s lidmi, obchod s drogami nebo organizování zločineckých skupin, také spadá do kolonky ,,popravit"... Ale tak to vlastně není, můžete být klidní... Pokud jste byl prohlášen za vinného v oblasti hospodářské kriminality, nezastřelí vás.. ,,pouze" Vám píchnou injekci s jedem, protože je to přece mnohem mírumilovnější milosrdnější... Více už tu opravdu rozebírat nebudu, jelikož problémy komunismu, jakými je třeba omezování osobních svobod a podobně už tu jmenovány byli, jen se Vás naposledy zeptám.. Chcete opravdu žít v komunistickém státě, kde by chtěli dokonce rozhodovat o tom, co si smíte a nesmíte myslet..? Zamyslete se prosím Vás..!

| 86
Anonymní zemědělec
Anonymní zemědělec - 22 listopadu, 2012 - 10:37

Asi jediná reálná cesta jak dostat komunisty ze scény je dostat je nejdříve do vlády. Jinak se strana, "jediná nechybující, která nemá od 89. a kontě žádný škraloup a na všechno má správný názor", u něhož si je jistá, že nedostane nidky šanci ho realizovat, zdiskreditovat. Kdo nic nedělá, nic nezkazí. Nejdřív je musíme nechat něco zkazit, aby se sami zničili. Vzali by stejný osud jako VV, Zelení atd...

| 63
Petr
Petr - 22 listopadu, 2012 - 12:19

naprosto s tebou souhlasím, jen to chce brát věci z obdou strach (nic není černé, nebo bíle) ;)

| 50
Pavel
Pavel - 22 listopadu, 2012 - 20:07

S komunistickou ideologií do morku kostí nesouhlasím, ale budu se do krve bít za jejich právo říkat co chtějí! Taká má být demokracie!

| 58
Anonymní zemědělec
Anonymní zemědělec - 23 listopadu, 2012 - 00:20

Tohle je Voltaire. Myslíš že zemědělci tě neprokouknou?;) http://cs.wikiquote.org/wiki/Voltaire (Nesouhlasím s tím, co říkáte, ale budu do smrti bránit vaše právo to říkat.)

| 61
Pavel
Pavel - 23 listopadu, 2012 - 00:37

máš bod ;) trochu jsem se to jen pokusil aktualizovat.

| 54
Anonymní zemědělec
Anonymní zemědělec - 23 listopadu, 2012 - 19:32

Nechápu, jak u tohoto nádherného příspěvku může někdo kliknout palec dolů. Možná je to potvrzení toho, že ti nejhlasitější obránci svobody a antikomunisti bývají sami pěkní totalitáři.

| 69
Zemědělec
Zemědělec - 22 listopadu, 2012 - 20:47

Článek je s prominutím ubohý. Pisálkové se v politice rozhodně neorientují a jsou zaujatí. "Reprezentativní" vzorek 125 studentů nepotvrdil, že by jsme to jako studenti měli v hlavě srovnané. Smutný fakt... Jak už píše jeden z předchozích Anonymních zemědělců, komunisté by potřebovali podílet se chvíli na vládě, aby se ukázalo, že nejsou čistí, a především, že nemají co nabídnout, resp. nejsou schopni své body programu realizovat. Hrozba nějakého "návratu komunistů" je nám dnes předkládána účelně, jako strašení. Jejich návrat v té původní, extrémní podobě je zhola nemožný. Díky bohu jsme totiž součástí NATO a Evropské unie, komunisté nemají za zády Sovětský svaz...

| 69
Anonymní zemědělec
Anonymní zemědělec - 22 listopadu, 2012 - 21:22

Doporučuji se podívat na tento dokument: http://www.youtube.com/watch?v=xXoEMEuu8Ro http://www.csfd.cz/film/292898-kdyby-me-zabili/ Ruskojazyčný organizovaný zločin se v naší zemi etabloval v devadesátých letech. Je úzce svázán se sítí agentů KGB a StB a s protagonisty bývalého režimu a s jejich ekonomickými zájmy. Bohužel je dnes už také hluboce spřízněn se současnou politickou a hospodářskou elitou České republiky.

| 57
Anonymní zemědělec
Anonymní zemědělec - 22 listopadu, 2012 - 21:30

Musím se smát, jak je tam ten graf, koho by volili... ODS :D prostě opět se ukazuje nepoučitelnost lidí. Stejně jako s komoušema... nepoučitelní :D

| 51
Anonymní zemědělec
Anonymní zemědělec - 25 listopadu, 2012 - 11:32

Pořád ty samé strany, pořád dokola. A pak držkovat a divit se, že jsme tam kde jsme byli..

| 65
Anonymní zemědělec
Anonymní zemědělec - 22 listopadu, 2012 - 21:49

Ať si to v hlavě srovnají páni redaktoři, timhle článkem jste u mě hodně klesli, radši se dál starejte o zemědělství a chlast, to vám jde nejlíp

| 62
JFo
JFo - 22 listopadu, 2012 - 22:05

Je fajn, že se tady rozjela taková ohnivá diskuze, ale myslíte si, že existuje nestrannost? Pár z Vás se tady začala ohánět "neprofesionalitou pisálků" a podobnými výrazy, ale kdybychom měli psát všechna fakta a pohledy ze všech úhlů, myslíte si, že by to byl jeden článek? O tomto tématu se dá napsat několik knih. Vše co je psáno v obsahu, vychází z úst lidí, kteří tu dobu bud zažili, nebo mají obrovský přehled o politickém dění v naší republice. Nevím, jak veliký přehled mají dotazovaní, ale věřím, že z těch 125 lidí, které jsme oslovili alespoň pár ten politický přehled má. Jinak jsem rád za spoustu pozitivních komentářů, které jsou buď publikovány zde, nebo se ke mně dostali jiným způsobem. :) Ještě jednou Díky!

| 64
Honza Kačer
Honza Kačer - 22 listopadu, 2012 - 22:22

Ode mě máte za tenhle článek palec hore. A docela koukám, jaká vlna odezvy se zvedla! Navštevníci iZUNu mají evidentně k politice co říct!

| 70
Anonymní zemědělec
Anonymní zemědělec - 22 listopadu, 2012 - 22:54

Je jen zajímavé, co s lidmi dělá politika. V životě jsem tu na iZUN neviděl víc komentářů, než u tohoto článku. Ale je pravda, že články z politiky sem nepatří.

| 60
Lukáš M
Lukáš M - 22 listopadu, 2012 - 23:16

Dávám Vám iZUNe jeden velkej lajk! Článek super! Nějaký ten tlučhuba se najde vždycky :) ..... Tohle je to jediné, co my tady chybělo, protože spousta studentů má co říct k takovýmhle tématům! A tohle je ten poslední kousek k té novinové skládačce. :)

| 53
Anonymní zemědělec
Anonymní zemědělec - 23 listopadu, 2012 - 00:14

Ondra Fudaly je asi dost nasranej z toho clanku,ale aspon chodi volit,at uz voli kohokoliv.Kdyby sel kazdej,kdo tu studuje,volit,tak si myslim,ze takhle volby neskonci.

| 57
lesák Josef
lesák Josef - 23 listopadu, 2012 - 09:20

Já to jenom uvedu víc na pravou míru. Nebudu lhát, samozřejmě, že mě to primárně nadzvedlo protože je to proti nám :) Ale to konec konců je většina médií dneska a tak nějak už jsem zvyklej. A kdyby napsali v tomhle stylu jak dokonalejch a nádhernejch bylo minulejch 40 let tak bych se ozval taky, protože ta úroveň je tristní. A toho jak koukám si zaplaťpánbůh všimlo spousta lidí, viz některé komentáře.

| 55
Anonymní novinář
Anonymní novinář - 23 listopadu, 2012 - 08:37

Nebudu hodnotit politiku, komunisty a to zda to bylo dřív lepší nebo ne. Na to už tu je hodně názorů. Co ale musím zhodnotit a co mě velmi zklamalo je úroveň tohoto článku. Článek je velmi neprofesionální a co mi vadí nejvíce že je psán se zaujetím a není nestranný (zde znovu podotýkám že hodnotím článek z hlediska novinařiny, ne názorů). Myslím si že by redaktoři IZUNU měli psát jen takové články které zvládnou. Neříkám aby psali jen o ČZU, ale pokud nezvládnou napsat objektivní článek o politice, ekonomice atd. tak ať se do toho nepouštějí. A naposled mám připomínku k anketě. Anketa o 125 respondentech je naprosto nereprezentativní, když uvážíme kolik studuje na ČZU studentů.

| 63
Anonymní zamědělec
Anonymní zamědělec - 23 listopadu, 2012 - 09:07

Ber to takhle. Většina anket které se dělají v celé republice jsou dělány na 1000 respondentů. A ted mi řekni co je objektivnější dotázat se 1000 čechů což je 0,01 % obyvatel, když počítáš s 10 000 000 a nebo když se zeptáš 125 lidí z ČZU, což je 0,46 % , když počítáš s 27 000 studentů. Pokud máte problém s obecnými počty, tak si to přepočítejte podle sebe, ale tohle je holý fakt.

| 59
Honza Kačer
Honza Kačer - 23 listopadu, 2012 - 09:36

Ano, průzkumy a ankety v republice, jsou také nereprezentativní.

| 48
JM
JM - 23 listopadu, 2012 - 09:44

Já myslí, že článek splnil svůj účel, a to rozvířit debatu. Je pravda, že co se týče žurnalistické profesionality, má co dohánět. Dle mého názoru je celý problém v nás lidech a v morálce každého z nás. Sebelepší zákony nezaručí prosperitu a vzkvétání státu. Až se začnou lidé k sobě chovat normálně, přestanou krást a začne jim něco říkat morálka, pak se to možná zlepší. Uvedu příklad z Finska, kde jsem byl na erasmu. Když jsem tam šel na oběd, nechával jsem si batoh s notebookem ve vstupní hale hlavní budovy, nebo i na stole v nezamčené učebně. Věděl jsem, že by mi ji tam nikdo neukradl. Až se k sobě budeme chovat stejně, můžeme myslet na ekonomickou úroveň skandinávských států. Co mi ale na komunistech vadí, je naprostá zmanipulovanost tzv. Mladých komunistů. S několika jsem se již setkal a je to smutné. Promiňte mi, že to tak řeknu, ale je to zkrátka dělnická třída s nižší inteligencí a je na nmich vidět, jak malý rohled mají a jak jsou omezeni. Takoví lidé jsou evidentně velmi lehce manipulovatelní. Pokud máte jiné zkušenosti, sem s nimi. Jedinná náprava je, aby šel každý k volbám a vyjádřil svůj názor. Pokud vyhrají komunisté, jsme v demokracii a tam rozhoduje většina. A ještě jedna poznámka na závěr. Skutečně si myslíte, že nás EU a NATO proti komunismu ochrání?

| 61
Anonym z OIKT
Anonym z OIKT - 23 listopadu, 2012 - 19:35

Anketa ukazuje hlavně to, že student zatím volí ideologicky, čili je ztotožněn s určitými názorovými myšlenkami té či oné strany. Politika ho ve skutečnosti nezajímá, proto také ODS má 30%, ve skutečnosti však je to strana nevolitelná, díky klientelismu, korupci, osobního prospěchu, nahrabání si do svých kapes, odklánění peněz kamsi, arogance moci... Současný kapitalismus jako systém není žádný ideál... skutečnost je samozřejmě taková, že moc má hlavně ten kdo má kapitál. A pokud se dále budou rozdíly ve společnosti rozevírat, tak k demokratickým hodnotám nemůžeme dospět ;) Je pak zcela jasné, že vzkvétat bude opět socialismus a komunismus. A ty bych jako ideologie vůbec nezvrhoval. Tyto ideologie prostě odepsané nejsou. Je to hůl na nenažrané kapitalisty, co ze systému berou a nic nedávají zpět. Ale vždycky je to o lidech, jakým způsobem si správné myšlenky překroutí, tak aby se sami nažrali a koza ať klidně časem chcípne ;)

| 64
JM
JM - 23 listopadu, 2012 - 19:46

Jakákoli sebelepší ideologie je k ničemu, dokud budou lidi krást... To je dle mého názoru celý problém. Když lidi přestanou být k sobě, s odpuštěním, svině, můžeme být spokojeni téměř za každého režimu.

| 40
Anonymní zemědělec
Anonymní zemědělec - 24 listopadu, 2012 - 17:05

ČZU to má v hlavě srovnané, nechtějí komunisty, proto volí Fischera, který byl členem KSČ To si koneckonců může každý přečíst na wiki http://cs.wikipedia.org/wiki/Jan_Fischer

| 55
belisek
belisek - 27 listopadu, 2012 - 00:42

Přidám se ke kritice článku, ač z toho nejsem nadšen. Článek je napsán tendenčně - vše co je doprava je dobré, alespoň tak si lze vyložit poslední odstavec. Autor, avšak svůj článek podepsal, což v internetových magazínech nebývá tak časté, čehož si cením. Jan Fischer a jeho členství v KSČ Opravdu budeme po 23 letech lustrovat zda byl v KSČ? Mám jiná kritéria která by měl můj kandidát splňovat než to, že nebyl v KSČ. Bylo jistě hodně slušných lidí, kteří v KSČ byli z různých důvodů: strach nebo možnost studia. Jiné by to bylo pokud by byl Jan Fischer členem StB, stejně jako např. Alois Grebeníček, otec bývalého předsedy KSČM, který se po revoluci vyhýbal soudu za mučení při výsleších (více http://cs.wikipedia.org/wiki/Alois_Greben%C3%AD%C4%8Dek). Rudé kraje, aneb doufejme že varování přišlo v čas Vysoký zisk KSČM způsobili dva fakty - poměrně nízká volební účast a vysoký počet protestních hlasů odevzdaných pro KSČM. Především na první fakt by měl článek upozorňovat a přesvědčovat, že výlet do volební místnosti není zbytečně vyhozený čas. Odevzdávaní protestních hlasů je v ČR běžná praktika protestní stranou v posledních parlamentních volbách byla strana Věci Veřejné. Zatím se všechny tyto protestní strany vždy u moci zdiskreditovali a zplakaly nad výdělkem.

| 65
lesák Josef
lesák Josef - 27 listopadu, 2012 - 11:20

Ano, opravdu ho za to budeme lustrovat! Protože je to bezpáteřní kariérista. A prosil bych ještě aby ses neotíral o hrdiny protifašistéckého odboje, jakým byl např.Grebeníček, který se tzv.soudu nevyhýbal.

| 65
AnK
AnK - 29 listopadu, 2012 - 19:22

Co by bylo tak hrozného na společnosti, kde by se neplatilo jízdné, školné u doktora? Prarodiče by nemuseli otáčet každou pětikorunu? Co je dobrého na tom, když někdo kumuluje obrovské množství majetku jen pro svůj prospěch? V historii se už několikrát ukázalo, že sociální nerovnost a kumulace majetku vede k velkým společenským zvratům. Přibývá těch nejchudších, těch co už nemají co ztratit. Ten kdo nemá co ztratit může jen získat.

| 38

Naši partneři

Došlo k neočekávané chybě! Načíst znovu 🗙