Lavičky i grilování v areálu – známe plány kolejní rady!

16. 03. 2014 24 0 Univerzita Zpět na Úvod
Úvodní fotka
Dne 19. 2. se uskutečnily na ČZU volby do kolejní rady. Ačkoli je na kolejích ubytovaných několik tisíc studentů, volit do vestibulu menzy přišel jen zlomek z nich. My pro vás dnes máme výsledky a rozhovor s předsedou kolejní rady.

Zájmy všech ubytovaných na kolejích budou hájit tito vyvolení:

Předseda: Vojtěch Kubečka Místopředseda: David Martínek

Ostatní členové: Jan Dombek, Marek Foltis, Andrea Formánková, Zlata Holečková, Jan Martínek, Ondřej Melichar, Pavel Tlačbaba, Jan Valenta, Šimon Vlásenko

Top komentář
18 března, 2014 - 11:43 - Anonymní zemědělec (bez ověření)

"Prý bychom měli spíš hledat způsoby, jak by mohla kolej vydělávat." Ty vole... za noc 105,- za letní ubytování až 185,- (například na strahově je na léto snížená cena). Teď sem poslal platbu 13., 15. byla sobota, takže platba dorazila až v pondělí 17. Od půlnoci nešel internet a hned dlužim stovku pokutu. Na čem chctěj ještě vydělávat, dyť je to ubytovna s vysokejma cenama, jiný možnosti snad ani nejsou ne? Ještě nedávno bylo v ceníku, že chtěji 20,- měsíčně za akvárko s rybičkou... doufám, že v budoucnu nebudou sprchy na drobný, jako v nějakym autokempu.

Kolejní rada je orgán, do kterého si každoročně kolejáři volí několik zástupců. Ti se pak snaží předávat vedení kolejí stížnosti a připomínky nebo náměty na zlepšení jejich fungování. Momentálně se schází několikrát do měsíce v budově rektorátu, zasedání jsou veřejná a zápisy ze schůze vždy visí na kolejních nástěnkách. Na těchto setkáních by měla býtsamozřejmostí přítomnost někoho z vedení kolejí, ale v praxi to funguje tak, že kolejní rada o návštěvu, nejčastěji paní Ing. Rácové, musí požádat předem.

O tom, co momentálně řeší s vedením kolejí, jsme se bavili s předsedou Vojtěchem Kubečkou.

Co je momentálně hlavním předmětem jednání na schůzích kolejní rady?

Právě teď jsme řešili přístup do sprch na BCD. Lidi v okolních pokojích obtěžuje neustálé pípání, a navíc když si zapomenete ISIC a jdete do sprchy spolu s někým, tak pak taky můžete čekat celou noc, než vás zase někdo pustí ven. Studenti si také hodně stěžují na fotobuňky ve sprchách, před kterými musí hodinu tancovat, než se spustí. Pak také místo pro grilování a nedostatek laviček u budov kolejí.

...laviček více nebude...

Došli jste k nějakému řešení?

Vedoucí koleje nám přislíbila, že se pokusí dohodnout zrušení přístupu na karty na měsíční zkušební dobu, zatím to ale vázne. Prý to je složité zařídit. Co se týče funkčnosti fotobuněk, je náprava také slíbená. Je to fakt otravné. Na druhou stranu jejich instalace byla pochopitelná, studenti totiž v minulosti používali sprchy jako chladírny pitiva, prostě pustili vodu a nechali si pod ní pivko. Je jasné, že spotřeba byla obrovská.

Sprcha s fotobuňkou

Bude místo, kde by studenti mohli grilovat?

Určitě se o to postaráme. Pro začátek jsme dostali za úkol nějaké doporučit, nejspíš to bude vzadu za Kruháčem, a vymyslet systém půjčování grilů. Ten zřejmě bude podobný, jako když si půjčujete třeba vysavač, dáte ISIC, zaplatíte poplatek a po vrácení umytého grilu dostanete kartu zpět. Stejně si však myslím, že spousta studentů by měla vlastní, takový ten malý gril.

...prý bychom měli spíš hledat způsoby, jak by mohla kolej vydělávat...

A jak se vyřeší problém s nedostatkem laviček?

No, laviček prý více nebude. Údajně kvůli policejní akci loni, když propukla ta velká párty, protože by je studenti přesouvali na trávu a na té by zůstávaly ďolíky. Na to jsme reagovali tím, že přece lavičky můžou být napevno přidělané na chodnících. To se taky nelíbilo, pro změnu by je kradli bezdomovci, což tedy nechápu. Bezdomovci by kradli betonové, navíc připevněné lavičky? Načež přišel od paní Rácové argument, že si studenti stejně posedají na deky na trávu. Tak to už mi vůbec hlava nebere (klepe si na čelo), lavičky by na trávě udělaly prohlubně, ale když se na ní budou lidi válet, tak to je v pořádku!

Loňský odvoz laviček

Hodláte to dál řešit, například i s někým jiným?

Nedáme se. Zkusíme ještě trošku zatlačit (smích), ale pokud to jinak nepůjde, budeme se muset obrátit jinam. Vždyť když je venku krásně, tak si lidi rádi sednou před kolej na sluníčko, než aby byli celý den zalezlí.

Je negativní reakce ze strany vedení koleje běžná?

Upřímně, přístup vedoucí koleje je hodně špatný. Na většinu našich návrhů reaguje vyjádřením, že jsou to hlouposti. Prý bychom měli spíš hledat způsoby, jak by mohla kolej vydělávat. To je přece nesmysl, jestli koleje vydělávají, to není věc studentů, a už vůbec ne naše. Asi by si měli uvědomit, k čemu rada je, a navíc to, že my nejsme placení zaměstnanci.

Jak vás můžou studenti kontaktovat se svými stížnostmi?

Nově má kolejní rada facebookové stránky, jsou tam i zápisy ze schůzí. Můžete psát do komentářů, co vás napadne.

iZUN: Na závěr naše tradiční otázka, jaký je tvůj názor na klecový chov drůbeže?

Pokud jsou rozměry klece čtyřikrát větší než chovaný jedinec, tak mi to absolutně nevadí. Jelikož na koleji jsem chovaný ve stejných podmínkách a dokonce jsme na tento prostor dva chované exempláře, vím, že se to dá dlouhodobě přežít. A navíc má drůbež tu výhodu, že v těchto podmínkách nemusí žít pět let. Z čehož vyplývá, že jsem zásadně proti (smích).

A co vy? Co byste změnili na kolejích, co vám nejvíce pije krev? Pište do komentářů, ale hlavně se obraťte na kolejní radu. Za cenu kolejného si přece zasloužíme přinejmenším slušné bydlení a příjemné okolní prostředí.

Autoři: Kateřina Valterová
nebo sdílej

Mrkni taky na tohle

13. 11. 2020 0

Kolejné za dob Covidu - jak se k tomu vyjádřila škola?

Číst více
14. 10. 2019 0

Změna je život aneb Na slovíčko se šéfredaktory

Číst více
21. 06. 2019 0

Josef Dostál: I když tvrdě pracujeme, měli bychom se u toho umět bavit

Číst více

Komentáře

Uživatel
Anonymní zemědělec
Anonymní zemědělec - 16 března, 2014 - 15:29

V jakých sprchách potřebujete ISIC i na cestu ven? Na BCD máme zevnitř normální kliku.

| 70
VK
VK - 16 března, 2014 - 16:58

Jaký je Vojtův názor na klecový chov drůbeže?

| 58
Martin_S
Martin_S - 16 března, 2014 - 17:06

Vyjednávat něco s paní Rácovou je opravdu na dlouhé lokte. Stejně jako s panem Vojtou. Neochota s lavičkami, úprava sprch i grily a vše ostatní má totiž něco společného a pro vedení kolejí velmi nepříjemného. Práci. Zvednou telefon a zařídit to. Btw moc rád bych viděl jejich výrazy vedení kolejí, když se do kolejní rady dostal Honza Dombek. Krásné zemědělské přirovnání: Kozel zahradníkem :-D

| 48
Jeník
Jeník - 17 března, 2014 - 19:06

Jsem opravdu zvědavý, za jak dlouho vyroste na místě pro grilování tzv. sběrný dvůr. Jak to tak znám, moc lidí si po sobě uklízet neumí.

| 59
Anonymní anonym
Anonymní anonym - 18 března, 2014 - 11:43

"Prý bychom měli spíš hledat způsoby, jak by mohla kolej vydělávat." Ty vole... za noc 105,- za letní ubytování až 185,- (například na strahově je na léto snížená cena). Teď sem poslal platbu 13., 15. byla sobota, takže platba dorazila až v pondělí 17. Od půlnoci nešel internet a hned dlužim stovku pokutu. Na čem chctěj ještě vydělávat, dyť je to ubytovna s vysokejma cenama, jiný možnosti snad ani nejsou ne? Ještě nedávno bylo v ceníku, že chtěji 20,- měsíčně za akvárko s rybičkou... doufám, že v budoucnu nebudou sprchy na drobný, jako v nějakym autokempu.

| 114
Anonymní zemědělkyně
Anonymní zemědělkyně - 18 března, 2014 - 17:54

Co 20,- za akvárko, ale 30,- za varnou konvici, to je výsměch, vytuněný akvárko proudu sežere mnohonásobně víc!

| 68
Anonymní anonym
Anonymní anonym - 18 března, 2014 - 20:07

navíc když už tady je vařič v "ceně", tak nevim, proč by se mělo připlácet za konvici, je snad jedno, jestli tu vodu ohřeju v kastrolu na vařiči, nebo v konvici, asi by se dal teda ten rozdíl ve spotřebě spočítat, ale to já neumim. Sem ale přesvědčenej, že to nebude tak hrozný..

| 65
Anonymní zemědělec
Anonymní zemědělec - 20 března, 2014 - 11:02

Ohřev vody na plotně vyjde rozhodně dráž než v nové rychlovarné konvici.

| 58
Anonymní zemědělec
Anonymní zemědělec - 19 března, 2014 - 22:39

Souhlas! Úroveň kolejních pokojů je otřesná! Na to, že jsme na miniaturním pokoji na BCD 3 a každá platíme cca 3 200,- Kč měsíčně (=> z jednoho takového pokoje jim plyne necelých 10 000,- Kč), tak tady není snad 10 let vymalováno a o tom komunistickém nábytku (viz jeden z nedávných článků tady na Izunu o ČZU před XX lety a nyní - kamarádka bydlí na JIHu a vybavení má pořád úplně na chlup stejné jako na té fotce před tolika lety) ani nemluvě! Ty 3-lůžkové pokoje, kde jediný rozdíl oproti 2-lůžkovým je 1 židle a 1 skříň navíc + namísto postele palanda (všechno ostatní je v sudém počtu, takže je evidentní, že tu ten 3. člověk prostě jaksi přebývá...), jsou nedůstojné. - Za vše mluví reakce mých rodičů (a nejen jich), když po prvé viděli jak vypadá můj pokoj: "Palanda pro dospělé lidi?! To snad nemůžou myslet vážně vážně...! A co když se na jednom pokoji sejdou 3 tlustý lidi, nebo 3 velký kluci?" A to se ani nezmiňuji o tom psacím stole "pro 2" a kuchyňském - "psacím" stole pro toho třetího... =/

| 56
Anonymní zemědělec
Anonymní zemědělec - 20 března, 2014 - 09:04

Myslím, že kolej vydělává dost. Hlavně na nás na studentech. Bydlím na jihu a za buňku jim za měsíc jde před 12 tis. Kč. + ještě takový ty nesmyslný poplatky za spotřebiče. Vybavení je úplně stejný jak za našich rodičů, tak kam ty peníze teda tečou?

| 51
VK
VK - 20 března, 2014 - 10:09

Super, že se ptáš. Shodou okolností jsem téměř přesně před rokem (a osmi dny) vydali článek mapující finance kolejí. Prosím zde: http://www.izun.eu/univerzita/fakta-o-kolejnem-kam-jdou-vase-penize Je to spíš takové přehledové, ale něco se vyčíst dá ;-)

| 71
Loňská bydlící
Loňská bydlící - 25 března, 2014 - 09:58

Dobrý článek, ale je zajimavé, že na spotřební materiál jde 12% z ceny a já za celé 3 roky na kolejích dostala tak 5 vyměněných žárovek... celkem drahý na to že do toho šlo 13 464 KČ. Černá díra peněz jako prase. Jo ale dojet jako erasmak na JIH tak máte nový pěkný pokoj, který jsem stihla v létě vidět na vlastní oči. Totéž platí na BCD pro Rusy.

| 60
Lifty
Lifty - 20 března, 2014 - 10:14

Když naše "úžasné" pokoje viděl táta (shodou okolností také bývalý student tehdy ještě VŠZ), tak povídá: Vybavení stejné jak před třiceti lety. Ale co se tenkrát platilo za měsíc se teď platí za den...

| 58
Fífa
Fífa - 20 března, 2014 - 10:13

To už je do nebes volající , když jako vedoucí prohlásí , že by studenti měli hledat způsob jak by kolej měla víc vydělávat. To jako nestačí už teď jak je to předražený a absolutně neodpovídající ceně. Je sice hezký , že udělali nový sprchy na BCD, ale víc než sprchy to připomíná brouzdaliště. Přidělání háčků do sprch to samý. Vyvrtaly otvory a hotovo nic. Vedoucí sliby a taky nic. S timdle se musí něco dělat a věřim nový kolejní radě, že budou změny k lepšímu néé k horšímu.

| 69
MO
MO - 20 března, 2014 - 10:18

A proč to tedy všichni podporujete a platíte? Já byl na koleji (BCD) 1 měsíc (možná bych tam byl déle, kdyby mě nevyhodili). Od té doby bydlím různě po Praze v hezkých i ošklivých bytech, vždy do 3000,-Kč se vším a jsem maximálně spokojený. Nikdo mě nebuzeruje a konvicím, akvárkům a arogantním pablbům na vrátnici se jen směju... Kdyby nastal hromadný odsun z kolejí asi by jim sklaplo a začali by možná zpytovat.

| 38
Anonymní zemědělec
Anonymní zemědělec - 20 března, 2014 - 11:07

Teoreticky si zkus vzít, že by se ty desítky tisíc studentů co dnes na kolejích bydlí měli přesunout do podnájmu, to by ti ta tvá cena vylítla hodně vysoko a pochybuji, že na to lusknutím prstů vezmeš někde kapacity.

| 38
MO
MO - 20 března, 2014 - 12:08

S tím nesouhlasím, kapacita BCD podle internetu je 700 lůžek (zdroj: http://www.kam.czu.cz/cs/?r=4577 (celkem okolo 1400)) ? Stejný počet bys ubytoval(a) lusknutím prstu např. s pomocí http://www.annonce.cz/byty-k-pronajmu.html. Pokud se bavíme o ČZU kolejích, jsem přesvědčen, že by to žádný vliv na tržní cenu nájemného v Praze nemělo. Jde spíš o to, že ti co remcají, jsou v součtu spokojení s blízkostí kolejí k Univerzitě a tolerují chování personálu i hrozné vybavení pokojů, které rozhodně neodpovídá pronájmům ve stejné cenové relaci jinde v Praze. Jinak by to nefungovalo stejně 30 let a lidé by bydleli rozumně.

| 67
Anonymní zemědělec
Anonymní zemědělec - 20 března, 2014 - 12:42

Prostě to je nejblíže, což chápu, že je pro většinu lidí nejdůležitější. Pro mě taky, ale dá se sehnat bydlení v okruhu 15 minut pěšky od čzu poměrně snadno, když se hledá včas. Po 3 letech na koleji, jsem se na to vykašlal, protože jsme platil 3400,- s netem/ měsíc za nic. Co bylo super, že tam byli velký okna a dobře se mi tam předpěstovávali kytky. Jinak teď bydlíme ve dvou v bytě 2kk. Dva menší pokoje + koupelna, zvlášť záchod a normálně vybavená kuchyň za 9 tisíc měsíčně. Kolej jeden pokoj = 7000,- (oloupaná omítka, stále hluk, jedna plotýnka, minimální soukromí). Takže není co řešit :)

| 40
Anonymní zemědělec
Anonymní zemědělec - 20 března, 2014 - 13:35

Jo, jenže tyhle problémy nejsou jen záležitostí nás na suchdole, obdobné trable či dokonce horší mají i na ostatních kolejích studenti z jiných univerzit, kteří chtějí to samé. Zkus si vzít třeba Strahov, Bubeneč, Hvězdu,...To ti dohromady dá slušné číslo.

| 33
Anonymní zemědělec
Anonymní zemědělec - 20 března, 2014 - 12:16

K těm pokojům ...bydlela jsem na koleji BCD 3 roky ve 4lůžkovém pokoji v rohu, náš pokoj byl zmenšený o kumbál pro údržbáře, pochybuju, že jsme platily méně než ostatní ze standardně "velkého" pokoje pro 4 osoby, a i když jsme byly 4 holky, nedalo se tam hnout! 2 palandy a padající polička, když jsem nahlásila při opouštění pokoje před prázdninama, že tam nedrží polička.....Byla přidělána, ale jen tak fórově, navíc mi tam překážela a při prvním neohrabaném převalení v posteli jsem do ní narazila hlavou, takže okamžitě zase spadla. Vzdala jsem to a uklidila do skříně.

| 40
Anonymní anonym
Anonymní anonym - 20 března, 2014 - 23:40

Ještě mě tak napadlo, že než vymejšlet jak vydělávat, tak by se mohlo zkusit snížit provozní náklady náklady.... na jihu máme celou zimu otevřený okno, protože topení jede naplno a nejde prostě stáhnou. Tím bych možná začal.

| 59
Anonymní zemědělec
Anonymní zemědělec - 21 března, 2014 - 18:58

na BCD se klepeme zimou

| 66
Anonymní zemědělec
Anonymní zemědělec - 21 března, 2014 - 12:55

Nechápu proč všechny koleje nemají transparentní účet stejný problém s tím kam jdou všechny naše prachy máme i na koleji na které bydlím já od UK na Švehlově, studenti platí, ale žádné zlepšení nebo v max desítkách tisíc, ale kam jde ten zbytek nikdo neví a když chtěla kolejní rada vidět účetní záznamy KAM tak je slušně poslali do pr... tak co je to za logiku měli bychom vidět kam jdou naše peníze a ne jim je jen tak dávat a říkat si, že se to snad časem zlepší. Navrhuji ať se na všech kolejích sepíšou petice za zřízení transparentního účetnictví a určitě by se vědělo že se muže něco pořádně opravit a nebo snížit cena ubytování.

| 45
Anonymní zemědělec
Anonymní zemědělec - 22 března, 2014 - 00:36

Noooo, jak by řekla moje babička: když se vám to nelíbí, jděte jinam :P

| 46

Naši partneři

Došlo k neočekávané chybě! Načíst znovu 🗙